گروه انفورماتیک لیمو

طراحی سایت انواع وب سایت های گرافیکی, اتوماسیون آنلاین, نرم افزار های تحت وب و وب سرویس

www.Limoo-IT.ir - www.TMWeb.ir

طراحی سایت لیمو, قوی ترین تیم طراحی سایت در غرب کشور

طراحی سایت در بروجرد, طراحی سایت در خرم آباد, طراحی سایت در لرستان


نمایش توضیحات طولانی در نتایج گوگل

به تازگی نحوه نمایش توضیحات متا در نتایج گوگل تغییر مهمی داشته است و هم اکنون تعداد کلمات و کاراکترهایی که نمایش داده میشود به طرز چشم گیری افزایش یافته است. این تغییر به ظاهر کوچک میتواند تاثیر زیادی در سئو و جذب مخاطب از گوگل داشته باشد.

افزایش تعداد کاراکترهای توضیحات در نتایج جستجو، هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل اجرا شده است و محتوای آن همچنان از تگ meta description صفحه دریافت میشود. در صورتیکه این تگ خالی باشد متن از محتوای موجود در صفحه استحصال میگردد. هفته قبل گوگل رسما اعلام کرد:

 

ما به صورت رسمی درازا متن، شمار کاراکترهای مجاز و روش نمایش توضیحات یک سایت در لیست نتایج گوگل را افزایش دیتا ایم.


به عنوان مثال امروز عبارت “بوت استرپ چیست” را در گوگل جستجو کردیم و همانطور که تماشا میکنید درازا متن نمایش داده شده به مراتب بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر بوده و با احتساب فاصله ها ۲۹۸ کاراکتر است. در حال حاضر به جای نمایش ۲ یا ۳ خط از توضیحات در نتایج گوگل شاهد افزایش آن به ۳، ۴، ۵ و حتی در مواردی ۶ خط توضیحات هستیم.

دلیل اصلی این تغییرات نمایش محتوای بیشتر به کاربران و کمک به برگزیدن دقیق تر آنهاست. در حال آماده کاربران میتوانند متن بیشتری را در نتایج گوگل مطالعه کرده و تصمیم بهتری در باره پیوستگی واقعی آن سایت با موضوع باره عقیده خودشان بگیرد. این تغییر به نما حقیر میتواند کارایی زیادی بر رفتار کاربران و سئو داشته باشد و البته هنوز مشخص نیست که بخت رتبه های بالاتر برای جذب بیننده بیشتر از گذشته شده یا کمتر.

استاندارد نگارش توضیحات متا تغییر کرده است
تا همین یک ماه قبل همیشه رهنمود میدادیم که تعداد کاراکترهای توضیحات متا باید بین ۱۶۰ لغایت ۱۸۰ کاراکتر باشد تا مطمین باشیم تمام متن مورد عقیده ما توسط کاربر قابل مشاهده است. این عدد به صورت رسمی از طرف خود گوگل معرفی شده بود.

در آپدیت جدید گوگل اعلام کرده است که هیچ محدودیتی برای توضیحات متا در نظر نگرفته است ولی Danny Sullivan بعنوان گرد از مدیران بزرگتر جستجوی گوگل در توییتر رسمی خویش اعلام کرده است که نمایش توضیحات متا در نتایج گوگل اغلب از ۳۲۰ کاراکتر نخواهد بود. در همین توییت توصیه شده که فعلا به فکر تغییر در توضیحات صفحات خود نباشید و الگوریتم گوگل این پیشه را انجام خواهد داد.

 

تغییر درازا توضیحات در نتایج از چه تاریخی آغاز شد
میتوان گفت تاریخ رسمی این دگرگونی ها از ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ بوده است و در مدت یک ماه بیش از ۵۰ درصد نتایج جستجو کمینه حائز یک نتیجه با توضیحات طولانی هستند. شاید یکی از مهمترین دلایل عدم نمایش توضیحات طولانی برای سایر نتایج، متن هایی باشد که مدیران وب سایت ها طبق استاندارد قبلی تعبيه و در meta description خویش نوشته اند. با توجه به اینکه نگاه گوگل قبل از هر چیز به تگ meta موجود در صفحه است در بسیاری موارد همچنان توضیحات کوتاهی نمایش دیتا خواهند شد.

تغییر توضیحات متا چه تاثیری بر سئو خواهد داشت؟
به طور حتم این دگرگونی ها میتواند بر رفتار کاربران و در نتیجه رتبه بندی نتایج جستجو تاثیرگذار باشد. تاثیر آن را میتواد از سه منظر رسیدگی نمود:

نحوه نگارش توضیحات متا تغییر میکند
با توجه به اینکه فضای موجود برای درج متن افزایش یافته، کارآزمودگان سئو میتوانند عبارات کامل تر و البته جذاب تری برای صفحات خویش درج کنند. این مکان به شما اجازه میدهد توضیحات دقیق تری از محتوای صفحه و سوالاتی که در آن استجابت داده شده است در اختیار کاربران قرار دهید و با این کار بخت خود را برای کلیک افزایش دهید.

 

بر نرخ کلیک نتایج تاثیرگذار خواهد بود
اگر کمی نسبت به این تغییر توضیحات بدبین باشیم میتوان گفت که درصد کلیک کاربران بر روی نتایج گوگل تفریق می یابد زیرا احتمالا بخشی از سوالات کاربران در همان نتایج جستجو پاسخ داده خواهد شد. بعنوان مثال کاربری که به تعقیب بها یک اتومبیل است در چهره مشاهده آن در توضیحات صفحه دیگر نیازی به کلیک بر روی نتیجه نخواهد داشت یا کاربری که به تعقیب آدرس و شماره تماس یک رستوران است سایر وارد صفحه تماس با ما نخواهد شد.

رتبه های ذیل تر بهره اقلیت خواهند داشت
با افزایش درازا توضیحات هر نتیجه در فهرست گوگل فضای اکثریت اشغال خواهد کرد و در نتیجه برای مشاهد نتایج بعدی نیازمند اسکرول اکثریت در صفحه خواهیم بود. در گذشته بدون اسکرول میتوانستیم ۴ یا ۵ نتیجه را نگریستن کنیم اما با این تغییرات این شماره ممکن است به ۳ یا ۴ نتیجه اندک شود. هرچقدر نتایج بعدی ذیل تر باشند بخت اقلیت برای جذب بیننده خواهند داشت و عملا ارزش رتبه ۱ گوگل اغلب از ماضی خواهد بود.

 

به عنوان یک متخصص سئو چه کاری باید انجام دهیم؟
این دگرگونی ها برای بسیاری یک ترسانیدن محسوب میشود، افرادی که اخبار روز سئو را پیگیری نمیکنند و به تکنیک های قدیمی اکتفا میکنند شدنی است خیلی دیر متوجه فرصت برپایی شده شوند. اما شما با مطالعه این مقاله میتوانید یک قدم از آنها سبقت بگیرید.

در نخستین قدم لیستی از صفحات ارزشمند و پربازدید سایت خویش تهیه کنید و توضیحات متا برای آنها را بازنویسی کنید.
قدم بعدی اتمام تغییراتی در ساختار کدنویسی سایت شماست که تا کنون توضیحات متا را به ۱۷۰ کاراکتر محدود میکرده است. ساختار کدنویسی خویش را تغییر دیتا و شماره استاندارد را به ۲۳۰ الی ۳۲۰ کاراکتر افزایش دهید.

تاریخ مطلب: 22 مهر 1399